نظارت کارشناسان بهداشت بر سلامت آب و موادغذایی زائران اربعین

به نقل از سایت اخبار بهداشت ، بهداشت عمومی ، بهداشت محیط :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا غلامی، گفت: یکی از مزیت های تیم اعزامی نسبت به سال های قبل، همراهی پنج نفر از کارشناسان بهداشت محیط خانم همراه تیم اعزامی است. تعداد ۹ نفر از کارشناسان بهداشت محیط اعزامی در نجف اشرف، ۱۰ نفر در کربلای معلی و ۱۰ نفر در بین راه نجف به کربلا و ۲ نفر در کاظمین مستقر شده اند.

وی افزود: فعالیت های تیم ها با توجه به تاریخ اعزامشان از ۲۵ مهر در بین راه و ۲۶ مهر در نجف و ۲۷ مهر در کربلا و کاظمین شروع شده است.

غلامی به تکالیف تیم اعزامی به عراق اشاره کرد و گفت: هماهنگی با مسئولین مرکز پزشکی برای پیشبرد اهداف و همراهی نمایندگان مرکز پزشکی در عراق، هماهنگی با مسئولین وزارت بهداشت عراق طبق تفاهم نامه با عراق، هماهنگی با مسئولین ستاد بازسازی عتبات و مسئولین عتبات مستقر در نجف، کربلا و کاظمین جهت همکاری، هماهنگی با مسئولین موکب ها جهت همکاری، آموزش خادمین موکب ها، آموزش زائرین، بازدید و نظارت بهداشتی از موکب ها و تاسیسات بهداشتی و محل های پخت غذا، کلرسنجی آب مصرفی و در صورت نیاز کلرزنی با قرص کلر در اختیار، سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی (دمای مواد غذایی، سنجش روغن)، کنترل مدیریت پسماند و پساب از جمله اقدامات تیم اعزامی خواهد بود.

وی با تشریح مهم ترین فعالیت های انجام شده تا ۲۷ مهر، یادآور شد: کل بازدید بهداشتی انجام شده ۳۴۵ مورد،  کلرسنجی انجام شده از آب شبکه های توزیع و مخازن ۱۴۳، مقدار آب مخازن کلرزنی شده با قرص کلر ۶۳۵۰۰ لیتر، کل سنجش انجام شده با تجهیزات پرتابل ۹۱ مورد، نظارت بر طبخ و توزیع غذای زائرین ایرانی ۸۵ مورد، آموزش به زائرین در بحث بهداشت محیط، بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی ۱۲۲۹ نفر، آموزش به خادمین موکب ها در بحث بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی ۹۱۳ نفر بوده است.

76
0 0