عرضه غذای گرم در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در دزفول ممنوع می شود

به نقل از سایت اخبار بهداشت ، بهداشت عمومی ، بهداشت محیط :    
 

داود سلمانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: غذای گرم در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی باعث آزاد شدن یون‌های موجود در دیواره این ظروف می شود و به شدت سرطان زا و خطرناک است.

وی افزود: هماهنگی های اولیه برای ممنوعیت استفاده از این ظروف در فروشگاه های عرضه محصولات گرم در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تأکید بر اینکه کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در جامعه نیازمند کار فرهنگی است، افزود: اولین گام برای کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در جامعه فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی مردم از مضررات استفاده از این ظروف و جایگزینی ظروف گیاهی است که در این مرحله، اصحاب رسانه نقش بسزایی در فرهنگ سازی جامعه دارند.

سلمانپور عنوان کرد: در گام دوم، نصب پوستر در فروشگاه های توزیع غذاهای داغ از جمله لبنیاتی ها، حلیم پزی ها، آش فروشی ها و غیره در راستای تشویق شهروندان برای همراه داشتن ظروف فلزی از منزل است و در مراحل بعدی ممنوعیت استفاده از این ظروف به شورای سلامت شهرستان واگذار خواهد شد.

سلمانپور یادآور شد: استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول در شهرستان های دزفول، شوش و گتوند از یک سال پیش ممنوع شده و ظروف یکبار مصرف گیاهی جایگزین شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول به رستوران ها و آشپزخانه های بیرون بر توصیه کرد به جای استفاده از ظروف یکبار مصرف یونولیتی از ظروف یکبار مصرف گیاهی و آلومینیومی استفاده کنند.

سلمانپور در پایان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در این اماکن به طور کامل ممنوع می شود.

70
0 0