تلاش ما ارائه ۸۰ درصدی خدمات تخصصی درمان در آبادان و خرمشهر است

به نقل از سایت اخبار بهداشت ، بهداشت عمومی ، بهداشت محیط :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه های بیمارستانی در دست ساخت شهرهای آبادان و خرمشهر افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس وزیر بهداشت و تنی چند از معاونان وی به خوزستان سفر کردیم که سرکشی و بازدید از شهرهای مختلف استان در دستور کار این سفر قرار داشت.

وی اظهار کرد: امروز پروژه مهم اورژانس خرمشهر با یک هزار و ۹۲۰ مترمربع زیر بنا و با بهره مندی از بهترین بخش‌ها از یک ماه پیش بهره برداری آن آغاز شده بود به صورت رسمی افتتاح شد.

حریرچی تصریح کرد: بیمارستان در دست ساخت قلب خرمشهر نیز یکی بیمارستان‌های بی نظیر در سطح استان خوزستان است که در زمینی با زیربنای پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع شامل بخش‌های جراحی و آنژیو قلب و با بهترین امکانات و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: تمامی هزینه ساخت این بیمارستان توسط سازمان منطقه آزاد اروند و تجهیز آن توسط وزارت بهداشت انجام می شود.

حریرچی افزود: با توجه به وجود دانشکده علوم پزشکی در منطقه و ساخت و احداث مراکز تخصصی و فوق تخصصی در منطقه تلاش ما آن است که ۸۰ درصد از خدمات تخصصی در خود شهرهای آبادان و خرمشهر به مردم ارائه شود تا مردم مجبور نباشند زیاد به مرمز استان سفر کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش زیادی از هزینه‌ای که توسط مردم پرداخت می‌شود برای حمل و نقل و موارد مشابه است که باید خدمات را به گونه ای برای مردم مهیا کنیم که دسترسی آنان آسان‌تر و راحت‌تر باشد.

مدیر کل وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در زمینه توریست درمانی و ساماندهی عراقی‌ها چیست، یادآور شد: اولویت اصلی ما در بخش دولتی، مردم خودمان است و بخش خصوصی و خدمات جانبی برای توریست درمانی است و اگر در مواردی بخش دولتی وارد می‌شود برای آن است که از درآمد حاصل از آن برای خدمات رسانی بیشتر و بهتر به مردم استفاده شود.

حریرچی گفت: درآمد حاصل از توریست درمانی برای مردم خودمان استفاده می شود و ما به عنوان یک منبع درآمدزا به آن نگاه می کنیم؛ با توجه به تجربه ای که کشور و به خصوص استان خوزستان در این خصوص دارد به عنوان یکی از منابع درآمدی برای جامعه پزشکی به آن پرداخته می شود ضمن آنکه توریستی که وارد منطقه می شود از بابت هتل اقامت و دیگر خریدهای که از بابت رفع نیازهای خواهد داشت برای منطقه نیز یک منبع درآمدی به شمار می رود. 

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: زیر ساخت‌های توریست درمانی دو سطح دارد یکی درمان های رایج و معمول که در شهرهای آبادان و خرمشهر وجود دارد و بخشی دیگر بخشهای تخصصی و فوق تخصصی است که در حال انجام و آماده سازی است.

حریرچی افزود: برای دریافت خدماتی همچون پیوند کبد، مغز استخوان و دیگر خدمات تخصصی از این دست مراجعان به شهرهای تهران شیراز و دیگر شهرها می روند.

وی با بیان اینکه کمبود پزشک و پرستار در کشور اصلی ترین مشکل ما است، افزود: در خوزستان کمبود پرستار داریم البته اقدام خوبی که انجام و ۳۰ درصد از ظرفیت دانشگاه‌های مناطق به تربیت پرستار اختصاص داده شده که البته این موضوع سراسری است و برای شهرهای آبادان و خرمشهر سهمیه بیشتری را در نظر گرفتیم که تعداد قابل توجهی را هم از این طریق جذب کردیم.

167
0 0