۱۲.۷ درصد دانش آموزان ایرانی صبحانه نمی خورند

به نقل از سایت اخبار بهداشت ، بهداشت عمومی ، بهداشت محیط :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد برکاتی صبح سه شنبه در نشست خبری که در محل وزارت بهداشت برگزار شد، بااشاره به برنامه های این وزارتخانه در چهار مقطع اظهار داشت: ما سه ارزیابی را در پایه های چهارم، هفتم و دهم در زمینه سلامت بینایی، شنوایی، قلب و عروق، سلامت روان و ... انجام می دهیم.

به گفته وی ۵.۶ درصد دچار عیوب انکساری، ۱.۵ درصد اختلالات شنوایی، ۱.۵ درصد انحنای ستون فقرات هستند.

برکاتی افزود: متأسفانه سه درصد دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه دچار اختلالات رفتاری هستند.

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت یادآور شد: ۹ درصد دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه، چاق بوده و ۱۳ درصد اضافه وزن دارند.

به گفته وی ۴۳ درصد از دانش آموزان صبحانه می خورند و ۱۲.۷ درصد در هیچ یک از روزهای هفته صبحانه نمی خورند.

برکاتی با اشاره به بررسی عوامل خطر در بین دانش آموزان گفت: ۶ درصد دانش آموزان عنوان کرده اند که پدر آنها قلیان می کشد و ۵ درصد از آنها گفته اند که برادر و خواهر قلیانی دارند.

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اعلام اینکه بررسی ها نشان می دهد ۱۱ درصد دانش آموزان تجربه مصرف سیگار دارند، تأکید کرد: آمار دقیقی از مصرف دخانیات در بین دانش آموزان وجود ندارد.

برکاتی با اشاره به وضعیت تغذیه دانش آموزان گفت: ۱۱ درصد از دانش آموزان چیپس و پفک می خورند و ۶۰ درصد از دانش اموزان حداقل یک بار در روز میوه می خورند.

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت به برنامه های وزارت بهداشت در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: در قالب طرح تحول سلامت، دو بسته پزشکی و غیرپزشکی برای ارائه خدمات سلامت به دانش آموزان تدوین شده است.

وی با اشاره به فعالیت مدارس مروج سلامت در کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ هزار مدرسه در حال حاضر مروج سلامت هستند که ۱۴ درصد این مدارس، ۵ ستاره هستند.

برکاتی بر جمع آوری مواد خوراکی ناسالم از بوفه مدارس تأکید کرد و گفت: دستورالعمل پیشگیری از بیماری های شایع در مدارس تدوین شده است. همچنین بسته خدمتی سلامت روان نیز برای دانش آموزان تهیه شده است.

166
0 0