پرداخت مطالبات پزشکان خانواده شهری و روستایی

به نقل از سایت اخبار بهداشت ، بهداشت عمومی ، بهداشت محیط :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا میرزایی بیان کرد: با توجه به اینکه که خدمات سطح یک، یکی از اولویت‌های مدیرعامل سازمان بیمه سلامت است موظف هستیم که ۲۵ هر ماه به حدود ۷ هزار پزشک خانواده روستایی و نزدیک به ۱۸۰۰ پزشک خانواده شهری در دو استان فارس و مازندران ۸۰ درصد مطالبات را به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده و هر سه ماه نیز تسویه کامل صورت گیرد.

وی ادامه داد: اکنون در برنامه روستایی بهترین وضعیت پرداخت را شاهد هستیم به طوری که تاکنون ۱۰ ماه از ۸۰ درصد مطالبات این گروه به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و تسویه ۶ ماه اول سال جاری نیز به طور کامل انجام شده است.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته با حسن نیت مدیرعامل سازمان مبلغ ۷۰ میلیارد تومان از کسوراتی که به دلیل نبود برخی خدمات در مراکز روستایی به خصوص در مناطق محروم اعمال شده بود، با نگاه به مناطق محروم به دانشگاه‌ها بازگردانده شد.

وی همچنین بیان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران تا به امروز از هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان سهم سازمان برای سال جاری برای پزشک خانواده هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان را پرداخت کرده است. یک درصد سهم وزارت بهداشت از سمت سازمان برنامه بودجه علیرغم پیگیری‌های معاون بهداشت وزارت بهداشت به خوبی محقق نشد به طوری که تاکنون ۳۷۵ میلیارد تومان از یک درصد از هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که قرار است در هفته جاری ۵۳۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص یابد.

میرزایی گفت: از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست می‌کنیم که برای حل مشکلات دارویی، خدمات بیتوته، بهبود استاندارد و سایر خدمات الکترونیک که باید در روستاها صورت گیرد، نسبت به تخصیص هزار میلیارد باقی مانده نیز نهایت تلاش خود را انجام دهند.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در برنامه پزشک خانواده شهری مربوط به دو استان فارس و مازندران ۱۰ ماه از ۸۰ درصد مطالبات به صورت علی الحساب پرداخت شده و ۶ ماه اول نیز به طور کامل تسویه شده است، افزود: اکنون در حال پیگیری تسویه حساب سه ماه سوم هستیم به طوری که در پرداخت‌ها کوچک‌ترین تأخیری نداریم.

وی از مدیران کل و معاونین بهداشتی دو استان فارس و مازندران درخواست کرد که با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور حتماً برنامه پزشکی خانواده شهری را در پایگاه‌ها و مراکز طرف قرارداد به طور دقیق پایش کنند و گفت: انتظار ما حضور تمام وقت پزشکان، ثبت و ارائه خدمات مراقبتی در پایگاه‌ها است تا برنامه ریزی جدی تری برای مقابله با کرونا به خصوص در مازندران داشته باشیم.

میرزایی ادامه داد: پزشکانی که به هر علتی نمی‌توانند بعد از ۹ سال خود را با این برنامه وفق داده و مقررات و شرایط را رعایت کنند، باید شناسایی و با آنان لغو قرارداد شود چرا که افزایش دقت و کیفیت برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از اهداف هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان است.

222
0 0