وضعیت کرونا در مازندران ناپایدار و شکننده است

به نقل از سایت اخبار بهداشت ، بهداشت عمومی ، بهداشت محیط :    
 

به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر یکشنبه در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، به ارزیابی بیماری کووید ۱۹ در یکی دیگر از استان‌ها پرداخت و گفت: در حال حاضر وضعیت ۱۸ شهرستان نارنجی است که ۱۰ شهرستان در استان مازندران قرار دارند.

وی افزود: به رغم روند کاهشی در موارد بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی طی هفته گذشته در استان مازندران، اما شاخص‌ها در این استان به میزان قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است و وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های مازندران، ناپایدار و شکننده است.

لاری با تاکید بر اینکه هرگونه سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند وضعیت بیماری را در استان مازندران سخت‌تر کند، تصریح کرد: متأسفانه مازندران از جمله استان‌هایی است که با کمترین میزان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند و با توجه به ارتباطات اجتماعی گسترده در مناطق روستایی شمال کشور، لزوم پرهیز از هرگونه دید و بازدید و برپایی دورهمی‌های خانوادگی در مناطق روستایی استان، بسیار حائز اهمیت است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، حضور تیم‌های بیماریابی در معابر شلوغ و پرتردد استان مازندران و همچنین غربالگری، انجام تست‌های گسترده رپید و مراقبت‌های منزل به منزل و محله به محله در قالب طرح شهید سلیمانی با تلاش شبانه روزی همکاران استانی، هلال احمر و بسیج در حال انجام است.

وی افزود: امیدواریم مردم مازندران با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به خصوص پرهیز از دورهمی‌ها و خودداری از هرگونه ملاقات‌های محلی در مناطق روستایی، شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری در این استان باشیم.

223
0 0