روند کاهشی کرونا متوقف شده است/تبعات رها سازی پروتکل ها

به نقل از سایت اخبار بهداشت ، بهداشت عمومی ، بهداشت محیط :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر شنبه در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور پرداخت.

وی تاکید کرد: در هفته گذشته استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و همدان به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و گلستان دارای بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا بودند.

لاری ادامه داد: از هفته گذشته شاهد توقف روند کاهشی بیماری در کشور بوده‌ایم و متاسفانه در برخی استان‌ها به دلیل عادی انگاری شرایط تعداد موارد بستری روزانه کووید ۱۹ در حال افزایش است.

وی افزود: وضعیت در تمام نقاط کشور به شدت حساس و شکننده است. بنابراین، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان اصلی مهم و موثر در تامین سلامت مردم تلقی می شود و مطمئناً ایجاد موج جدید بیماری در کشور، منتج به بازگشت و اعمال محدودیت های سختگیرانه و تعطیلی بخشی از کسب و کارها می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با تقویت تلاش همگانی و افزایش انگیزه عمومی مردم در عمل به توصیه های بهداشتی شاهد پیشگیری از خیز جدید بیماری در کشور باشیم.

91
0 0