چالش های «دورا روانپزشکی» در ایام کرونا/ مشکل بیمه و تعرفه ها

به نقل از سایت اخبار بهداشت ، بهداشت عمومی ، بهداشت محیط :    
 

به گزارش خبرگزاری مهر، سید طه یحیوی، در جلسه کمیته پزشکی از راه دور دانشگاه علوم پزشکی تهران، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های «دورا روان‌پزشکی» در بیمارستان روزبه پرداخت و گفت: دورا روانپزشکی قبل از شیوع ویروس کرونا با مصوبه‌ای از هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران و پس از ایجاد زیرساخت‌های ضروری به صورت ارتباط صوتی و تصویری راه‌اندازی شد.

وی افزود: فرآیند کار و اقدامات صورت گرفته شامل نحوه ارتباط با سیستم HIS، اجرای نوبت‌دهی به بیماران، امنیت اطلاعات بیماران و سایر تدابیر در این زمینه بود.

یحیوی ادامه داد: مسائل اخلاقی، احراز هویت بیماران به صورت مجازی، آموزش رزیدنت‌ها در خصوص نحوه ویزیت مجازی بیماران، آموزش بیماران در خصوص انتظارات از پزشکی از راه دور، مسائل مالی، بیمه و تعرفه‌های خدمات پزشکی از راه دور، زیرساخت‌ها و مشکلات مربوط به اینترنت و داروخانه‌ها و نحوه اتصال درون آنها به این شبکه از موضوعات قابل‌بررسی در این زمینه است.

رئیس بیمارستان روزبه اظهار داشت: برای اقدامات توسعه در بیمارستان حضور اساتید بیشتری در موضوع دورا روانپزشکی، انجام اطلاع‌رسانی و تبلیغات به منظور جذب بیماران در این زمینه، توسعه خدمات بیشتر علاوه بر خدمات موجود و الحاق این امر به آموزش رزیدنت‌ها و دانشجویان پزشکی در نظر گرفته شده است.

114
0 0