علت افزایش آمار مرگ های کرونایی/قرنطینه بیماران باید واقعی باشد

به نقل از سایت اخبار بهداشت ، بهداشت عمومی ، بهداشت محیط :    
 

مسعود مردانی، در گفتگو با خبرنگار مهر، به آمار مرگ و میر بیماران کرونا اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است، وضعیت کنترلی بیماری کرونا در کشور بعد از اسفند ۹۸، کنترل شد و دیدیم که در ایام نوروز و فروردین و اردیبهشت، آمار ابتلا و فوتی رو به کاهش رفت. 

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به شدت و سرعت انتقال ویروس کرونا، افزود: در شرایط کنونی، تنها راهکاری که بتوان بیماری را دوباره کنترل کرد، رعایت قرنطینه بیماران و پروتکل های بهداشتی است. 

مردانی با اشاره به بازگشایی ها و برداشتن محدودیت های کرونایی که باعث افزایش حضور مردم در جامعه شد، گفت: قطعا این بازگشایی باعث افزایش موارد ابتلا و مرگ و میرها شده است. اما، باید تدابیری اندیشید تا مردم مثل ایام نوروز و اردیبهشت، دستورالعمل های بهداشتی را سفت و سخت بگیرند. 

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: تا زمانی که دارو و واکسن این بیماری ساخته نشده است، تنها راه مقابله با کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

مردانی افزود: نکته ای که باید توجه داشت، قرنطینه واقعی افراد مبتلا به کرونا است. اگر این بیماران به درستی و صحیح قرنطینه شوند، از موارد ابتلا کاسته می شود. ضمن اینکه مردم باید تا جایی که امکان دارد از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند. 

118
0 0