بستری ۳۹ مورد جدید مبتلا به کرونا در اردبیل/۱۷۰ نفر کل بستری ها

به نقل از سایت اخبار بهداشت ، بهداشت عمومی ، بهداشت محیط :    
 
محمدرضا رضایی بنا در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ مورد بستری جدید به علت ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل گزارش شده است.
وی افزود: از این تعداد ۲۴ نفر در اردبیل، ۵ نفر پارس آباد، ۷ نفر مشگین شهر و ۳ نفر در خلخال جزو موارد شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به این‌که تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۱۷۰ نفر است، افزود: از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند و ۱۳ مورد ترخیص و ۳ نفر فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.
وی با بیان اینکه متأسفانه شاهد عدم توجه مردم به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی هستیم خاطرنشان کرد: با تداوم شرایط فعلی ویروس کرونا همچنان میهمان ما بوده و شمار جانباختگان این بیماری افزایش خواهد یافت.
رضایی بنا بر استفاده ماسک در مجامع پرجمعیت و نیز رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و گفت: قطعاً برگزاری مراسم عروسی و ختم شیوع این ویروس را تشدید خواهد کرد و برخلاف تصور عده‌ای که ویروس کرونا را در حال ضعیف شدن می‌دانند چنین نیست و روز به روز با علائم جدیدی در افراد مختلف خودنمایی می‌کند.
102
0 0