اختصاص بیمارستان توحید سنندج به کرونا/مردم همچنان رعایت نمی‌کنند!

به نقل از سایت اخبار بهداشت ، بهداشت عمومی ، بهداشت محیط :    
 

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: روند افزایش شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان با شیب تندی همچنان ادامه دارد و به همین دلیل روز گذشته بار دیگر وزارت بهداشت اسم کردستان را در میان اسامی استان‌های با وضعیت قرمز قرا دارد و در توضیح این وضعیت آورده است که سیر شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کردستان همچنان صعودی است.

سیر صعودی با شیب تند شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان از روزهای نخستین خرداد ماه آغاز شد و متأسفانه با گذشت زمان همچنان این سیر صعودی ادامه دارد و بوده در این مدت تنها در ۲۴ ساعت شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کردستان ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

تعطیلی ۴۵ روزه ستاد مقابله با کرونا استان کردستان، عادی شدن شرایط استان به ویژه در اردیبهشت ماه، برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی و همچنین نبود نظارت‌های لازم بر بازار در کنار بی تفاوتی مردم عامل اصلی سیر صعودی شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان اعلام می‌شود.

در کنار بی تفاوتی‌های ایجاد شده در میان شماری از مدیران و مسئولان استانی، وضعیت در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص خدمت رسانی به افراد مبتلا به کرونا با شدت هر چه تمامتر در حال پیگیری و دنبال شدن است و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کادر بهداشتی و درمانی شاغل در بیمارستان‌های استان به دلیل فعالیت‌های شبانه روزی خسته شده‌اند.

وضعیت ویروس کرونا و افزایش بی رویه آنها در سراسر استان کردستان به ویژه شهرستان سنندج به جایی رسیده است که روز گذشته بیمارستان توحید سنندج از دیگر بیماران بساری به صورت کامل تخلیه شده و به صورت کامل در اختیار بیماران مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفت.

بیمارستان توحید سنندج به‌صورت کامل کرونایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تخلیه سایر بیماران از بیمارستان توحید سنندج، اظهار کرد: به دلیل افزایش بی رویه شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا دیگر بیماران بستری شده در بیمارستان توحید سنندج تخلیه شده و این بیمارستان به صورت کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

فرزین رضاعی ادامه داد: البته در حال حاضر مرکز جراعی قلب و همچنین دو بخش بیماران دیالیزی و سرطانی به دلیل جدا بودن ساختمان در محل بیمارستان توحید سنندج فعال هستند و به همین دلیل بیماران در این سه حوزه می‌توانند همچنان از بیمارستان توحید خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی ضمن اشاره به آماده بودن بیمارستان‌های بعثت و کوثر به عنوان دو بیمارستان پشتیبان در حوزه کرونا، عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان بعثت سنندج به عنوان پیشتیبان اول و بیمارستان کوثر نیز به عنوان پشتیبان دوم در خصوص پذیرش بیماران کرونایی پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به خسته بودن کادر بهداشت و درمان این استان، افزود: طی سه ماه اخیر و با ورود ویروس کرونا به استان کردستان به راستی کادر بهداشت و درمان استان با فعالیت‌های شبانه روزی دچار خستگی شده‌اند و به همین دلیل بار دیگر از همه مردم استان درخواست می‌کنم که مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: تا روز پنج شنبه ۲۲ خرداد ماه در مجموع ۳۴۹ مورد بستری افراد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان ثبت شده است که ۲۴۷ مورد از افراد مربوط به شهرستان سنندج است.

برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی در سنندج ادامه دارد

همزمان با اقدامات و تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان به ویژه شهرستان سنندج، ولی متأسفانه بخش زیادی از اقداماتی که در روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا به استان صورت می‌گرفت به صورت کامل تعطیل شده است.

این روزها در معابر و خیابان‌های سطح شهر سنندح روزانه چندین ماشین تزین شده عروس به چشم می‌خورد و همزمان با آن مراسم‌های جشن و عزا نیز در باغ‌های خصوصی و حتی پارکینگ منازل افراد در حال برگزاری است.

بر اساس اخبار رسیده به خبرنگار مهر شمار زیادی از افراد مبتلا در شهرستان سنندج مربوط به برگزاری چندین مراسم عروسی در روزهای نخستین خرداد ماه و همزمان با عید سعید فطر بوده است.

روز گذشته پارک‌های سطح شهر سنندج به ویژه پارک آی تی، پارک کودک، پارک ملت مملو از جمعیت بود و بساط کشیدن قلیان و صرف شام از سوی مردم در فضایی به دور از گونه نظارت از سوی سازمان‌های مسئول در حال پیگیری و دنبال شدن بود.

ستاد کرونای شهرستان سنندج نیز بعد از روزهای سکوت و بی تفاوتی بالاخره روز گذشته زحمت به خود داده و به ریاست معاون فرماندار تشکیل جلسه داده و به جای اقدام عملی بخش زیادی از زمان را صرف ارائه هشدار به مردم کرده است.

روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر اساس آنچه که دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده بود، از ارائه آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان خودداری کرد و تنها به ذکر افراد بستری شده اکتفا نمود.

رسانه‌ها در راستای حساس‌سازی مردم تلاش کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان که همزمان با ورود ویروس کرونا به این استان مسئولیت اتاق رسانه این ستاد را نیز عهده دارد است، در واکنش به شرایط ایجاد شده گفت: تلاش در راستای جلب همکاری و مشارکت مردم تنها راهکار اصلی در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

بهرام نصراللهی زاده بار دیگر ضمن اشاره به وضعیت و شرایط ایجاد شده در سطح استان، افزود: ورود این ویروس باعث بروز ناهماهنگی‌های مختلفی شده و زندگی افراد را با مشکلاتی مواجه کرده است و به همین دلیل در گام اول باید خود مردم را نسبت به عواقب آن حساس کرد.

وی بر همکاری و تعامل اصحاب خبر و رسانه در راستای اطلاع رسانی درست و مناسب به مردم به عنوان یک اولویت مهم تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود که در سایه همکاری بهتر مردم، بتوانیم از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم.

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به وضعیت ایجاد شده در این استان، اظهار کرد: پیش از این هشدارهای لازم در خصوص وضعیت استان کردستان در خرداد ماه را اعلام کرده بودیم و بر اساس آنچه که پیش بینی شده بود نیز به وقوع پیوست.

وی بار دیگر ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم، گفت: انتظار داریم که شهروندان کردستانی در راستای حفظ سلامتی خود از حضور در مراکز پرجمعیت در سطح استان به شدت پرهیز کنند.

روند رو به رشد شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستا همچنان ادامه دارد و در کنار بی تفاوتی‌های ایجاد شده از سوی مردم، متأسفانه مسئولان و متولیان امر هم راهکاری برای مقابله با این وضعیت ندارند.

تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های سطح استان در کنار خسته شدن کادر درمان دو هشدار جدی است که کل سلامت مردم کردستان را تهدید می‌کند و به همین دلیل نیاز است که اقشار مختلف مردم مسائل بهداشتی را به صورت ویژه رعایت کنند.

103
0 0